A☆MEN
Perfume Lover
- Katılım
- 28 Haz 2016
- Mesajlar
- 1,355
Degerli dostum eline saglik cok guzel ozetlemissin..Dolar üçlemesinin her filmi çok özel olsa da benim için assolist her zaman iyi kötü ve çirkindir. Western sevmeyenlere bile kendini izletir. Dönem dönem sinemada farklı türler moda olsa da insanlar akın akın dönemin popüler filmlerini izlese de bu film her izlendiğinde daha dün çekilmiş gibi tüm canlılığıyla orada durur. Bir dostoyevski klasiği gibi ne modası geçer ne de anlattığı değerler eskir. Bu uzun ve keyifli macerada ne iyi gerçek bir iyi ne de kötü tam bir kötüdür. İkisi de tekinsin ve güvenilmez olup her şey hayatın aslı gibi içiçe geçmiş vaziyettedir. Seyircinin gözündeki gerçek kahraman ise iyiyken de kötüyken de samimiyetten vazgeçmeyen çirkinden başkası değildir. Dünyanın kaderini de kahramanlar yada zalimler değil basit insanlar belirleyecektir. Belki çok uzun yıllar geçtiğinde Japon yapımı küçük kız çocuğu barındıran korku filmleri ya da Amerikan yapımı erotizm kokan ve adına pasta denen kolej filmleri unutulacak ama İyi Kötü ve Çirkin tüm kalitesiyle izleyicisini gene bulacaktır. Ve hiç bir amerikan yapımı western bu ucuz spagetti western kadar başarılı olamayacaktır. Benim nazarımda bu ucuz bir taklidin orjinal olanına üstün gelmesi ve o iş öyle yapılmaz işte böyle yapılır demesi gibidir.
Bu vesileyle bu harika üçlemeyi alkışlıyorum...
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1960'lardaki bu ucleme gercekten muzikleri,yonetmenin yakin cekim donuk surat ifadelerine odaklanmasi ve bozuk aksanli ingilizcesiyle sinemaya yeni bir soluk getirmis ve dedigin gibi hala bu cita asilamamis..
Bu arada Quentin Tarantino filmlerinde bu uclemeye bolca gonderme yapmakta,bu uclemenin muziklerini yapan sergio leone 50 yil sonra django'nun da muzigini yaparak sanirim oscar kazanmisti..